Thursday 26 January 2012

Barut @ tali barut....?

Salam,

Ni antara bende yg dah lame saya nak masukkan dalam blog nie. Korang tau barut? Bukan tali barut tau, barut baby @ baby binder. Barut ni saya buat sendiri, dari Miss Ainul lagi saya jahit sendiri. Menjahit antara bende yang saya suka buat di mase lapang.

Mase nak sambut Miss Ainul dulu saya jahit barut guna kain cotton biase jer. (Material yg wat baju seragam sekolah tu) Then mase Cik Raid, saya up skit. Saya guna cotton yang biasa digunakan tuk wat cadar. Material dia lebih tebal but lembut. Lagi pun corak sgt le cantik. Kain ni saya beli kat Jakel. (Suke sgt g sane... ahahhaha)

Then dalam bulan Jan 2011, cousin sy bersalin dan dia minta saya buatkan dia barut tuk baby dia. Siap cakap nak macam Cik Raid punyer lagi. Lagi pun baby die besar so dia minta saya buatkan ikut saiz yg dia bagi. (Custome made la nie....) Start dari situ le ade kawan-kawan yang minta saya jahit kan barut. (Masyuk gak wat barut ni tau....)

Dari barut, ade yang minta watkan bantal & sarung bantal sekali. Alhamdulillah, sume saya boleh siapkan. Sekarang ni kalau ade kawan @ saudara yang baru dapat baby, saya akan hadiahkan barut yang kaler-kaler nie. Lain la skit, asyik-asyik nak bagi bedak, losyen, syampu, baju je kan..?

Okay ler.... kat bawah ni ade gambar hasil buatan saya ni.

 1st batch

 2nd batch

Bantal & sarung bantal.

Raye lepas saya sampat jahit sendiri 2 pasang baju melayu teluk belanga tuk Cik Raid. Tapi tak de la pulak gambar nak tunjuk. Tahun 2012 ni saya ade pasang angan-angan tuk amik kelas menjahit. Dapat buat baju untuk pakai sendiri pun jadi la. Saya rase puas bila dapat menjahit nie. Mudah-mudahan dapat le saya belajar menjahit kan....?

Okay ler... until next entry...

2 comments:

  1. wah, nti leh la tmpah kt mama emi jer. eh kak, kl akak nk iza tlg iklankan produk akak ni bgtau jer eh. leh tlg akak promotekan barut nie. no commission at all,just helping u spread about this..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ade ker? bule jer... Akak penah gak terfikir tuk advertise barut ni, cuma tak tau camne jer. tp wat mase skang ni belum ready kut. nanti lah. kang kita roger2 yer...

      Delete