Monday 27 February 2012

Nasi Ayam Penyet Mi Casa

Salam,

Kalau baca tajuk tu jangan la pulak nak g cari kedai tu ye.... Sampai pengsan kelaparan pun belum jumpa kedai tu. Nape...? Sebab Ayam Penyet tu saya masak sendiri... hhihihihih... mama masak nasi ayam la... Caya jangan tak caya. Ni aktivitiku di hujung minggu yang lalu....

Disebabkan saya dah cik suami ni suka sangat makan ayam penyet, maka saya pun berusaha mencari resepi. Abis ku 'kelebek' majalah Rasa yang ade kat umah, tak jumpa. Pastu cari plak kat internet, nasib baik jumpa. Saya jumpa resepi ni kat My Resipi.com. Nak link? jap saya cari balik yer.... Ok ni linknya.

Jom tenguk ape yang saya buat..
The preparation.
Ni untuk sambal die. Lagi pedas, lagi best... 

Ayam, tempe dan tauhu yang saya perap semalaman. 

Ayam tadi dah ku lumur ngan tepung beras. Ready to deep fry.

The outcome.
Ayam.. emmm yum yum... 

The sambal.... best siot... cuba lah.. 

My plate... ready to eat.

At last, jadi gak ayam penyet saya nie. Seronok betul tenguk cik suami enjoy apa yang saya masak. Len kali nak masak ape plak yer....? Any idea? Please share with me....

Okay, until next entry. :)

No comments:

Post a Comment